Podróżni wygodniej wsiadają do pociągów z przebudowanych peronów na 14 stacjach i przystankach w woj. pomorskim. Lepszy dostęp do kolei jest m.in. w Kartuzach oraz na trasach Chojnice – Kościerzyna i Gardeja – Kwidzyn. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie poprawiają komfort obsługi osób podróżujących koleją w regionie.
[ZT]59716[/ZT]
- Trwające od kilku lat prace związane z przebudową linii kolejowych na Pomorzu w tym etapie dobiegają końca. Jak informują PKP PLK w marcu możemy spodziewać się zakończenia robót. Już w tej chwili widać, jak mocno zmieniło się na dworcu PKP Kartuzy oraz jak poprawił się komfort podróży pociągiem do Gdańska czy Gdyni - podkreśla Tyberiusz Kriger, radny Kartuz.
Dzięki zrealizowanym w 2023 r. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycjom pomorskie stacje i przystanki zachęcają do wyboru kolei w codziennych podróżach do pracy lub szkoły.
- Przed mieszkańcami Pomorza jeszcze jedna wielka inwestycja, czyli kompleksowa przebudowa kolejowej linii 201 z Portu Gdynia do Bydgoszczy, ale przez Gdańsk Osowę, Kościerzynę i Wierzchucin. Wszystko wskazuje na to, że ruch pasażerski, który ma być przywrócony, będzie odbywał się również przez Kartuzy. To zwiększy naszym mieszkańcom możliwości podróżowania. Z Kartuz do Bydgoszczy? To doskonałe rozwiązanie komunikacyjne, a na dodatek przez Bory Tucholskie. Ta inwestycja może okazać się bardzo atrakcyjna zarówno dla mieszkańców naszego województwa, jak i kujawsko-pomorskiego - dodaje Kriger.
Do podróży koleją zachęca zmodernizowana linia kolejowa nr 229 na odcinku Kartuzy – Glincz. Podróżni korzystają z przebudowanych peronów w Kartuzach i Dzierżążnie.
Są wiaty, ławki, nowe oznakowanie pomagające w orientacji na stacji oraz gabloty informacyjne.
Nowe oświetlenie LED zapewnia dobrą widoczność po zmroku.
W ramach zadania powstała również 3-kilometrowa łącznica na linii nr 214 Somonino – Kartuzy, która umożliwia jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu. Koszt prac w ramach zadania pn. „Prace na odcinku Glincz – Kartuzy” to blisko 180 mln zł netto.
Zakończenie wszystkich robót planowane jest w marcu br.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz