Zamknij

Kriger: PKP PLK zapowiada koniec prac remontowych w Kartuzach na marzec tego roku

20:11, 24.01.2024 Mariusz Sieraczkiewicz za: PKP PLK/foto PKP PLK Aktualizacja: 20:27, 24.01.2024
Skomentuj

Podróżni wygodniej wsiadają do pociągów z przebudowanych peronów na 14 stacjach i przystankach w woj. pomorskim. Lepszy dostęp do kolei jest m.in. w Kartuzach oraz na trasach Chojnice – Kościerzyna i Gardeja – Kwidzyn. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie poprawiają komfort obsługi osób podróżujących koleją w regionie.

[ZT]59716[/ZT]

- Trwające od kilku lat prace związane z przebudową linii kolejowych na Pomorzu w tym etapie dobiegają końca. Jak informują PKP PLK w marcu możemy spodziewać się zakończenia robót. Już w tej chwili widać, jak mocno zmieniło się na dworcu PKP Kartuzy oraz jak poprawił się komfort podróży pociągiem do Gdańska czy Gdyni - podkreśla Tyberiusz Kriger, radny Kartuz.

Kolej na Pomorzu zmienia się dla podróżnych.

Dzięki zrealizowanym w 2023 r. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycjom pomorskie stacje i przystanki zachęcają do wyboru kolei w codziennych podróżach do pracy lub szkoły.

Z Kartuz do Bydgoszczy?

- Przed mieszkańcami Pomorza jeszcze jedna wielka inwestycja, czyli kompleksowa przebudowa kolejowej linii 201 z Portu Gdynia do Bydgoszczy, ale przez Gdańsk Osowę, Kościerzynę i Wierzchucin. Wszystko wskazuje na to, że ruch pasażerski, który ma być przywrócony, będzie odbywał się również przez Kartuzy. To zwiększy naszym mieszkańcom możliwości podróżowania. Z Kartuz do Bydgoszczy? To doskonałe rozwiązanie komunikacyjne, a na dodatek przez Bory Tucholskie. Ta inwestycja może okazać się bardzo atrakcyjna zarówno dla mieszkańców naszego województwa, jak i kujawsko-pomorskiego - dodaje Kriger.

Wygodniejsze podróże pociągiem przez Kaszuby

Do podróży koleją zachęca zmodernizowana linia kolejowa nr 229 na odcinku Kartuzy – Glincz. Podróżni korzystają z przebudowanych peronów w Kartuzach i Dzierżążnie.

Są wiaty, ławki, nowe oznakowanie pomagające w orientacji na stacji oraz gabloty informacyjne.

Nowe oświetlenie LED zapewnia dobrą widoczność po zmroku.

W ramach zadania powstała również 3-kilometrowa łącznica na linii nr 214 Somonino – Kartuzy, która umożliwia jazdę pociągów z Kościerzyny i Somonina przez Kartuzy w kierunku Trójmiasta bez konieczności zmiany czoła składu. Koszt prac w ramach zadania pn. „Prace na odcinku Glincz – Kartuzy” to blisko 180 mln zł netto.

Zakończenie wszystkich robót planowane jest w marcu br.

 

(Mariusz Sieraczkiewicz za: PKP PLK/foto PKP PLK)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%