Przygotowania do zmian na trasie kolejowej Chojnice – Szczecinek idą pełną parą. PKP PLK podaje zapowiedzi o projektach przybudowy. Pojawiły się również informacje o elektryfikacji trasy, co raczej jest koniecznością, w związku z zmianami, przed którymi stoi garnizon wojskowy w Czarnem.
Urząd Marszałkowski zapowiada również zwiększenie liczby kursów z Chojnic do Szczecinka i z powrotem.
Biorąc pod uwagę praktyczne wykluczenie mieszkańców miasta i gminy Czarne pod kątem komunikacji samochodowej zasadnym jest zwiększenie ilości przystanków osobowych między Człuchowem a Czarnem.
Tu pojawiła się kolejna inicjatywa Jerzego Terechowa z Nadziejewa, prezesa Stowarzyszenie Czarne. Tu się dzieje!
[FOTORELACJA]10946[/FOTORELACJA]
- Z doniesień medialnych, jak i z własnych obserwacji, mogę zauważyć, że obecny rząd bardzo dużo przeznacza środków na rozbudowę infrastruktury drogowej, jak i kolejowej. Wdraża wiele programów inwestycyjnych, z których wszyscy mieszkańcy swoich regionów mogą korzystać. Obecne władze rządowe walczą z wykluczeniem komunikacyjnym. Mając również na uwadze to, że przygotowywany jest plan modernizacji linii kolejowej na trasie Chojnice - Szczecinek, wspólnie z Mariuszem Biroszem wpadliśmy na pomysł, żeby powstał w Nadziejewie przystanek PKP – informuje Terechów.
Wieś Nadziejewo wraz z okolicznymi miejscowościami, to miejsce z którego mieszkańcy dużo podróżują. Do pracy, do szkoły, na zakupy. Gdyby pojawił się przystanek kolejowo byłoby jeszcze więcej możliwości przemieszczania się.
- Po pierwszych przeprowadzonych losowo rozmowach z mieszkańcami Nadziejewa, mieszkańcy wstępnie akceptują ten pomysł. Nadmienię, że taka inwestycja bardzo by się przysłużyła naszemu małemu regionowi, ułatwiło by to wielu lokalnym mieszkańcom lepszy dostęp, do miasta na zakupy lub załatwienie prywatnej sprawy w urzędzie, czy to w Czarnem, czy w Człuchowie, dojazd do pracy, lub bezpośredni wyjazd pociągiem z miejsca zamieszkania, do innych aglomeracji a młodzieży szkolnej bezpośredni dojazd do szkół średnich , chociażby w Szczecinku. Widząc zaangażowanie i chęć mieszkańców w rozwój naszej miejscowości i sołectwa, postanowiłem ze wsparciem Mariusza Birosza, ponownie założyć Komitet Obywatelski, tym razem - na Rzecz Budowy Przystanku PKP w Nadziejewie. Przypomnę, że już jeden taki projekt dotyczący dróg w Nadziejewie, z pomocą Mariusza Birosza i poparciem mieszkańców Nadziejewa udało się zrealizować. Myślę, że teraz będzie tak samo a nawet lepiej – podkreśla Terechów.
Żeby powstał przystanek osobowy PKP muszą byś spełnione określone warunki lokalizacyjne. Przede wszystkim musi być miejsce.
Jerzy Terechów przeprowadził razem z Mariuszem Biroszem wizję lokalną i wytypował miejsce odpowiadające warunkom koniecznym do spełnienia.
- Wstępna informacja dla podróżnych o możliwej lokalizacji przystanku PKP w Nadziejewie. Najszybszy i najprostszy dostęp do przyszłej stacji PKP w Nadziejewie, byłby drogą gminną 234/1. Od krzyżówki w centrum Nadziejewa, kierujemy się pod górę w stronę byłej bazy Kółka Rolniczego, następnie odbijamy lekko w lewo w kierunku amatorskiego toru motocrossowego i m. Sokole, dochodzimy lub dojeżdżamy do przejazdu kolejowego, przystanek PKP będziemy mieli po prawej stronie. Odległość od przyszłego przystanku PKP, do pierwszych zabudowań Nadziejewa w przybliżeniu wynosi około 300 m. Mieszkańcy pobliskiej miejscowości Sokole, również będą mogli skorzystać z powyższej stacji PKP w Nadziejewie. Jeżeli nasz pomysł wejdzie w fazę realizacji, wówczas będzie można zabiegać o bardziej szczegółowe tablice informacyjne o lokalizacji przystanku PKP w Nadziejewie – dodaje Jerzy Terechów.
* * *
Uchwałą nr 63/2021 z dnia 19 maja 2021 r. Rada Ministrów ustanowiła Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025.
Przyjęty dokument jest programem wieloletnim obejmującym zadania z zakresu infrastruktury punktowej przy liniach kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz zadania związane z dostępnością miejsc parkingowych dla podróżnych.
Przyjęty program realizuje założenia Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 (z perspektywą do 2030 r.) oraz cele Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku przez dążenie do zapewnienia zintegrowanego i nowoczesnego systemu transportowego na terenie całego kraju, który jest kluczowym ogniwem w budowaniu spójności ekonomicznej, terytorialnej oraz społecznej państwa.
Celem programu jest zwiększenie dostępu lokalnych społeczności do transportu kolejowego. Dostępne środki zostaną wykorzystane m.in. na wybudowanie lub zmodernizowanie przystanków kolejowych, a także sfinansowanie zadań związanych z dostępnością miejsc parkingowych dla podróżnych. Program przyczyni się to do ograniczenia wykluczenia komunikacyjnego i umożliwi pasażerom dostęp do kolejowej komunikacji wojewódzkiej i międzywojewódzkiej.
2 0
Włoszczowa 2 gratulujemy pomysłu trzeba będzie jechać do Warszawy z przyszłym kandydatem na posła z ramienia PiS i "załatwić" temat