"Winda łącząca peron SKM z przejściem od strony południowej (koło CH Klif) jest już do Waszej dyspozycji.
Do zamontowania pozostał jeszcze m.in. system informacji pasażerskiej (ekrany, nowe megafony itp.) oraz słupki SOS.
Przypominamy, że w czerwcu spółka PKP PLK rozpoczęła wymianę wind z drugiej strony stacji, przy kładce.
Jedna z nich ma łączyć kładkę z naszym peronem."
- informuje Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM Trójmiasto.
Remont przystanku SKM w Gdyni Orłowie to budowa nowego peronu o długości 226 metrów i pełnowymiarowej wiaty.
Remont SKM Orłowo przeprowadziła firma Colas Rail Polska. Koszt przebudowy wyniósł 17,6 mln zł.
Po remoncie będzie obowiązywać siedem lat gwarancji.
* * *
Rok temu rozpoczął się remont stacji SKM Gdynia Grabówek, który miał zakończyć się w pierwszym kwartale tego roku. Mimo zaawansowanych prac remont potrwa jednak dłużej i powinien zakończyć się we wrześniu.
Stacja SKM Gdynia Grabówek przechodzi od roku remont, obejmujący m.in. rozbiórkę starego budynku technicznego i poczekalni, a także obecnej wiaty o długości 58 metrów. W zamian przewidziano wiatę o długości 243,5 metra na całej długości nowego, przesuniętego w kierunku Gdyni Głównej peronu oraz pochylnię z przejścia podziemnego, która zamiast wind ułatwi dostępność dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności. Wcześniej wejście do przejścia podziemnego i na sam peron stanowiło ogromne wyzwanie dla osób z niepełnosprawnościami bądź wózkami.
Remont obejmuje także rozbiórkę wyjść od strony ulicy Zakręt do Oksywia (od strony pętli trolejbusowej) oraz na peron wyspowy. W miejscach tych zaplanowano pochylnie i nowe wejścia na peron z przejścia podziemnego oraz od strony pętli wraz ze schodami i zadaszeniem.Przebudowywana jest także sieć trakcyjna, w tym słupy wraz z fundamentami oraz wymieniane szyny.Pomiędzy kwietniem a październikiem ub. r. ze względu na roboty stacja była wyłączona z eksploatacji. Jesienią została ponownie otwarta, a prace miały zakończyć się w pierwszym kwartale br., jednak wykonawca napotkał nieprzewidziane trudności przy budowie wejścia od strony miasta do przejścia podziemnego wraz z częścią pochylni zewnętrznej.
- Z uwagi na kolizję wejścia z komorą ciepłociągu, która na planach znajduje się w innym miejscu, niż w rzeczywistości, konieczne było uzyskanie zamiennego pozwolenia na budowę dla tego elementu. Spółka PKP SKM pozyskała nową decyzję, czekamy na jej uprawomocnienie, aby wznowić prace budowlane - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM Trójmiasto i dodaje, że prace prawdopodobnie potrwają do końca września.
Stacja SKM Gdynia Grabówek jest jedną z czterech obecnie remontowanych w Gdyni. Pozostałe to: Gdynia Leszczynki, Orłowo i dworzec podmiejski Gdynia Główna. Następna w kolejce do renowacji czeka stacja Gdynia Stocznia – Uniwersytet Morski.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz