Prawie pół miliona Polaków będzie mogło wsiąść do pociągu dalekobieżnego w swojej miejscowości, a dla 3,5 mln mieszkańców naszego kraju zwiększy się dostępność do pociągów dalekobieżnych.
PKP Intercity ma plan uruchomienia kilkunastu nowych tras przez małe i średnie miasta. Pierwsza ruszy w grudniu tego roku.
Realizacja całego planu będzie możliwa dzięki nowemu taborowi – hybrydowym zespołom trakcyjnym, lokomotywom hybrydowym i klasycznym składom spalinowym.
"Miastko pomału jest wykluczane od lat. Elektryfikacja linii kolejowej 405 Piła Główna - Ustka przez Miastko to szansa na rozwój. Niestety zachodnia część województwa pomorskiego byłego słupskiego w przypadku Miastka jest permanentnie pomijana. Może brakuje partnerów do rozmów po naszej stronie?Pytanie dlaczego? Kiedyś kwitnący powiat miastecki (istniejący jeszcze jako Rummelsburg od 1791 roku) - dzisiaj tylko gmina. Ubożeje, jest wykluczana i zapominana.
I tutaj wielka rola i nadzieja w posłach z tego regionu, pana Zbigniewa Konwińskiego czy Krzysztofa Kowalskiego lub europosła Piotra Müllera. Via Pomerania też byłaby dla nas wielkim „powiewem wiatru” dla pobudzenia gospodarczo regionu.
Władze Miastka powinny robić wszystko co w mocy, aby działać w tym kierunku. Nie wolno przespać okazji, możliwości czy szansy dla nas." - podkreśla Witold Zajst, burmistrz Miastka poprzedniej kadencji.
Niestety na trasie nowych połączeń nie ujęto Miastka, a mógłby na przykład kursować pociąg relacji Gdynia - Kołobrzeg (albo Szczecin) przez Lębork, Słupsk, Miastko, Szczecinek, Sławno, Koszalin.
Tu rodzi się pytanie - czy obecne władze Miastka i powiatu bytowskiego zrobiły wszystko, by doprowadzić do uruchomienia tego połączenia? Czy zrobiły cokolwiek?
Siatka połączeń PKP Intercity obsługiwanych nowymi pojazdami hybrydowymi i spalinowymi została skonstruowana tak, aby zapewnić dostęp do pociągów dalekobieżnych mieszkańcom małych oraz średnich miast, w tym 14 miejscowościom, do których pociągi pasażerskie od wielu lat nie kursowały. Do Czaplinka i Złocieńca pociągi dalekobieżne powrócą po 40 latach, do Łomży, Chorzel, czy Wielbarka - po 30 latach, a do Człuchowa oraz Czarnego - po 20 latach.
Około 440 tys. Polaków ponownie będzie miało dostęp do pociągów dalekobieżnych. Hybrydowe i spalinowe zespoły trakcyjne pozwolą także na rozbudowanie oferty przewozowej w miejscowościach, w których mieszkańcy obecnie mają tylko jedno połączenie dalekobieżne, np. Świdnica, Chojnice, Czersk, Krasnystaw oraz na liniach niezelektryfikowanych, np. do Jasła, Zagórza, Kostrzyna, Gorzowa Wielkopolskiego. PKP Intercity szacuje, że dzięki temu zwiększy się dostępność do pociągów dalekobieżnych dla 3,5 mln Polaków.
35 hybrydowych zespołów trakcyjnych i 22 składy spalinowe będzie obsługiwało następujące trasy:
• Warszawa – Łomża (m.in. przez Wyszków, Ostrołękę, Śniadowo);
• Białystok – Gdynia (m.in. przez Olsztyn, Szczytno, Chorzele, Ostrołękę, Śniadowo, Łapy);
• Kraków – Gdynia (m.in. przez Katowice, Tarnowskie Góry, Kłobuck, Działoszyn, Łódź, Gostynin, Płock, Rypin, Grudziądz, Sztum);
• Warszawa – Białystok (m.in. przez Siemiatycze, Hajnówkę, Bielsk Podlaski);
• Kraków – Hrubieszów (m.in. przez Mielec, Stalową Wolę, Biłgoraj, Zamość);
• Warszawa – Hrubieszów (m.in. przez Radzyń Podlaski, Lubartów, Zamość);
• Gdynia – Kostrzyn (m.in. przez Chojnice, Piłę, Krzyż, Gorzów Wielkopolski);
• Poznań – Kostrzyn (m.in. przez Krzyż, Gorzów Wielkopolski);
• Kraków – Zagórz (m.in. przez Gorlice, Jasło, Krosno, Sanok);
• Kraków – Jelenia Góra (m.in. przez Nysę, Świdnicę);
• Warszawa – Gdynia (m.in. przez Sierpc, Jabłonowo Pomorskie, Grudziądz);
• Gdynia – Szczecin (m.in. przez Chojnice, Człuchów, Szczecinek, Czaplinek, Złocieniec).
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu dziendobrypomorze.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz