Rowery Mevo powracają na trójmiejskie ulice. Gdyńska flota powiększy się o 250 nowych rowerów. Hiszpański operator CityBike Global zapewnił, że do sierpnia uzupełni brakujące pojazdy, które spaliły się w pożarze gdańskiej hali.
Mieszkańcy i turyści pokochali Mevo, czego najlepszym dowodem są tysiące kilometrów, które pokonali. Gminy metropolii dostrzegły rosnące zainteresowanie systemem i zdecydowały się zamówić dodatkowo 1200 nowych rowerów i 78 stacji.
- O zamówieniu rowerów w większej liczbie myśleliśmy w ostatnich miesiącach, ponieważ otrzymywaliśmy wiele zgłoszeń: chcemy więcej rowerów na naszym osiedlu, więcej stacji – przyznaje Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. – Wcześniej zastanawialiśmy się, czy nie powinniśmy zamówić więcej rowerów. Taką możliwość, bez dodatkowego przetargu daje nam umowa. Możemy zakupić 30% dodatkowych rowerów, bez przetargu.
Gdynianie również chętnie korzystają z Mevo, łącznie pokonali 1,6 mln kilometrów. Dlatego wiosną w mieście pojawi się dodatkowo 250 nowych pojazdów, w tym 190 z napędem elektrycznym i 60 klasycznych.
- W samej Gdyni mamy ponad 500 tys. podróży i 1,6 mln przejechanych kilometrów – mówi Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. – My jako Gdynia również postanowiliśmy zwiększyć flotę rowerów o 250. Będzie to 190 rowerów z napędem elektrycznym i 60 klasycznych. W zależności od potrzeb myślimy o tym, by rozwijać sieć stacji MEVO. Mamy takie sygnały od mieszkańców. Będziemy chcieli to zrobić w najbliższym czasie.
Na początku lutego w pożarze gdańskiej hali spłonęło prawie 1500 rowerów Mevo, w tym 1300 elektrycznych i 162 klasycznych oraz 1000 baterii. Spalony sprzęt należał do hiszpańskiej firmy CityBike Global – operatora sieci Mevo.
Władze metropolii wraz z operatorem wypracowali kompromis, który umożliwi mieszkańcom korzystanie z 70% floty przez najbliższe 5 miesięcy. W tym czasie CityBike Global uzupełni brakujące rowery, a także dostarczy nowo zakupione pojazdy.
Powiększona flota sprawi, że Mevo stanie się najnowocześniejszym systemem oferującym rowery publiczne w Polsce. Łącznie system będzie liczyć blisko 5,3 tys. elektrycznych i klasycznych rowerów.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz