Grzegorz Pogorzelski z gdyńskiej Nowej Nadziei postanowił sprawdzić jak władze Gdyni podchodzą do zamknięcia linii kolejowej 201 na odcinku Gdańsk Osowa – Somonino.
Podpisano już stosowne umowy i PKP PLK przystępuje do od dawna oczekiwanej modernizacji. Nie rozpocznie się ona jednak w Gdyni, a dopiero od stacji kolejowej Gdańsk Osowa. Władze miasta do tej pory nie osiągnęły porozumienia z koleją i tym samy narażają mieszkańców na ponad czteroletnie wykluczenie komunikacyjne. Chodzi o bezpośrednie połączenie kolejowe z Gdyni Głównej do Żukowa, Kartuz i Kościerzyny.
Zamknięcie odcinka Gdańsk Osowa – Somonino spowoduje, że jedyne połączenia kolejowe z Żukowem, Kartuzami czy Kościerzyną będą możliwe tylko przez Gdańsk Wrzeszcz.
Przez Żukowo będą jednak jeździć pociągi, które będą przemieszczać się tzw. bajpasem kartuskim. Pasażerowie w Żukowie do dyspozycji już mają przygotowany przystanek osobowy Żukowo Zachodnie.
Modernizacja linii kolejowej 201 na wspominanym odcinku może potrwać nawet 2 lata. To Ogranicza możliwość szybkiego dojazdu do Żukowa, Rębiechowa, Pępowa. Przede wszystkim jednak poważne utrudnienie dojazdu do Żukowa może skomplikować młodym ludziom dojazd do szkół.
Grzegorz Pogorzelski w związku z tym skierował do prezydentki Aleksandry Kosiorek pytania w ramach dostępu do informacji publicznej.
1. Czy Gdynia w jakikolwiek sposób rozpatruje uruchomienie dodatkowych kursów linii “Z” w związku z zamknięciem linii kolejowej nr. 201 od Lipca bieżącego roku?
2. Na jakim etapie są rozmowy z PKP PLK dotyczące przebudowy wiaduktu na Węźle Karwiny?
3. Czy miasto Gdynia wyraża chęć budowy kolejnych torów do liczby czterech, na odcinku Gdynia – Gdańsk Osowa?
4. Czy miasto Gdynia prowadzi jakiekolwiek rozmowy w sprawie ekranów dźwiękochłonnych na odcinku linii 201 przebiegającym przez Gdynię?
5. Czy w związku z planowaną przebudową linii 201 na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Główna miasto przygotuje objazdy, jeśli tak, to w których miejscach?
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz