Wokół Węzła Karwiny narosło już wiele pytań i wątpliwości. Inwestycja wywołała również konflikt władz Gdyni z Marszałkiem Województwa Pomorskiego Mieczysławem Strukiem, który swego czasu podjął decyzję o zablokowaniu funduszy na realizację zadania.
Do tego dochodzi kwestia budowy trzeciego toru na kolejowej linii 201, która po modernizacji ma pełnić rolę nowej magistrali łączącej Port Gdynia z Polską (remont dotyczy trasy na odcinku Gdynia – Maksymilianowo przed Bydgoszczą).
Budowa trzeciego toru niezaprzeczalnie wiąże się z przebudową wiaduktu przy skrzyżowaniu Wielkopolska – Strzelecka – Sopocka, co było powodem inwestycji Węzeł Karwiny.
Ostatnio w tej sprawie zapanowała tajemnicza cisza. Jak w Gdyni „nie mówi się” o wcześniej eksponowanej inwestycji może to oznaczać tylko jedno – coś nie tak się z nią dzieje.
Dlatego sprawę postanowił zbadać radny Rady Miasta Gdyni Marcin Bełbot. Skierował on interpelację do prezydenta Wojciecha Szczurka.
Z uzyskanej odpowiedzi wynika, że dodatkowe buspasy zostaną wybudowane na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńska/Wielkopolska:
a. od przystanku „Racławicka” do przystanku „Nałkowskiej” z wyłączenien rejonu skrzyżowania Wielkopolska - Strzelców - Sopocka (kierunek z Centrum)
b. od skrzyżowania z ul. Małe Karwiny do przystanku „Źródło Marii 02” (kierunek z Centrum)
c. od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku ,,PKM Karwiny 01" (kierunek do Centrum),
Uzyskał odpowiedź, że buspasy na wiaduktach nie będą wykonywane.
Wynika z tego, że na razie gdynianie mogą zapomnieć o odkorkowaniu Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Co z tego, że powstaną buspasy, skoro nadal będzie funkcjonować nieprzebudowane wąskie gardło skrzyżowania Wielkopolska – Strzelecka – Sopocka, którego rozwiązania komunikacyjne od lat generują powstawanie kilometrowych korków w tej części miasta.
Potwierdza to wiceprezydent Marek Łucyk, który na pytanie radnego Bełbota: „Jakie rozwiązanie ruchu drogowego i infrastruktury drogowej przewiduje się na skrzyżowaniu z ul. Sopocką oraz Strzelców?” odpowiada krótko, ale bardzo treściwie.
- napisał w odpowiedzi na interpelację Łucyk.
Do tego jeszcze kwestia braku porozumienia z PKP PLK o inwestycji związanej z budową trzeciego toru (o tym kolejny materiał).
Wiadukt nie będzie przebudowany, skrzyżowanie nie będzie przebudowane...
Skuteczność władz Gdyni zbliża się do poziomu zerowego!
Wizualizacja Transporjekt
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz