Z niewyjaśnionych jeszcze przyczyn aplikacje na urządzeniach z Androidem w ostatnich godzinach przestały działać. Problem dotyka posiadaczy urządzeń wielu firm, co wskazuje, że jest to poważny problem. Jednak nie wszystko stracone.
Pojawiający się komunikat „Aplikacja przestała działać” uniemożliwia korzystanie z dziesiątek, jeśli nie setek aplikacji, które do tej pory działały bez zarzutu. Zgłoszenia pojawiają się na całym świecie. Choć początkowo dotyczyły one urządzeń Samsunga, tak szybko okazało się, że z awarią borykają się użytkownicy innych producentów — od najbardziej popularnych smartfonów, po te bardziej niszowe. Co się stało?
Społeczność użytkowników z całego świata zdążyła już wyśledzić i zidentyfikować problem oraz winnego. To Android System WebView.
W Google Play pojawiła się właśnie aktualizacja Android System WebView o numerze 89.0.4389.105 — warto ją zainstalować i sprawdzić czy problem został wyeliminowany. Gdyby to nie zadziałało, musicie odinstalować najnowszą aktualizację Android System WebView. W zależności od modelu telefonu, możecie udać się do: Ustawienia > Aplikacje > Android System WebView i z rozwijanego menu wybrać opcję Odinstaluj aktualizację. Nie na każdym urządzeniu ta funkcja jest dostępna i jeśli nie widzicie możliwości odinstalowania aktualizacji z poziomu Ustawień, pomocne może okazać się wyczyszczenie miejsca na dane ora pamięci na dane. Opcje te znajdują się w zakładce Pamięć wewnętrzna.
Na ten moment nie ma zbyt wielu informacji od Google. Firma wie o problemach, pracuje nad ich rozwiązaniem, jednak nie wiadomo czy nocna aktualizacja Android System WebView i Chrome to wszystko, czego można oczekiwać w najbliższych godzinach.
(Antyweb.pl)
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz