Zamknij

Januszewski: przemysłowa część Gdyni jest odcięta komunikacyjnie od reszty miasta

10:45, 10.05.2024 Mariusz Sieraczkiewicz/foto google.maps Aktualizacja: 10:48, 10.05.2024
Skomentuj

„W ramach modernizacji linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Główna - Słupsk, ogłoszenie przetargu przewiduje się w II kwartale 2024 r.” - poinformował Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Sprawa modernizacji połączenia kolejowego Trójmiasta ze Słupskiem jest wałkowana od kilku, jak nie kilkunastu lat, zauważa Sławomir Januszewski ze Stowarzyszenia Bryza, który już wielokrotnie poruszał ten problem.

Wiele rządów nie dało sobie z tym rady!

Obecna zapowiedź przetargu nie rozwiązuje jednoznacznie kwestii tunelu na ul. Puckiej. Budowany wiadukt jedynie zapewni przejazd na torami portowymi linii 201. Zaś przez linie kolejowe 202 (Gdańsk – Słupsk) i 250 (SKM) nadal kierowcy muszą przejeżdżać bezpośrednio stojąc w niebotycznych korkach.

W czasie kampanii wyborczej wszyscy tradycyjnie zarzekali się, że ten problem definitywnie rozwiążą. Jak będzie w rzeczywistości, przekonamy się niebawem, widząc postępy w procesie przetargowym i prezentacje rozwiązania przeprawy ruchu samochodowego.

Jeśli zapowiadana przebudowa nie ujmuje tunelu, to gdynianie na kolejne lata muszą być przygotowani na stanie w korkach.

„Oczywiście, że taka przebudowa nie ma sensu. Bezkolizyjny przejazd pod lub nad torami pociągów dalekobieżnych i SKM na wysokości ulicy Puckiej jest jedną z najpilniejszych rzeczy do załatwienia w Gdyni. Sprawa ciągnie się już trzy dekady.

Sąsiednie miasta, Rumia i Wejherowo pokazały, że porozumienie z PKP PLK jest możliwe.

Gdynia pod rządami Wojciecha Szczurka realizowała budowy i modernizacje bardzo punktowo i fragmentarycznie. Na każdym kroku obserwowaliśmy działania doraźne zamiast działań zaplanowanych realizowanych metodycznie i konsekwentnie zgodnie z jakimś długofalowym planem.

Bardzo liczymy na zmianę tej praktyki bowiem chyba wszystkie komitety wyborcze (nawet SWS o paradoksie) deklarowały lepsze skomunikowanie dzielnic północnych z pozostałymi częściami miasta.

Estakada Kwiatkowskiego już większego obciążenia ruchem kołowym nie jest w stanie przyjąć, a planowany łącznik Drogi Czerwonej z ulicą Morską też nie rozwiąże problemu. 

Przez brak tunelu pod torami wzdłuż ulicy Puckiej, cała przemysłowa część Gdyni jest odcięta komunikacyjnie od reszty miasta.

Budowa tunelu jest konieczna i to jak najszybciej.”

- podkreśla Sławomir Januszewskie z Bryzy.

 

(Mariusz Sieraczkiewicz/foto google.maps)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu dziendobrypomorze.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%