Komunikacja wewnętrzna ma to do siebie, że potrzebuje zrozumiałego języka i jasnych informacji. Czy tak na pewno jest w gdyńskim ratuszu?
Radny Marcin Bełbot postanowił sprawdzić dlaczego aż 100 tysięcy złotych władze miasta przeznaczają na „rozmowy” wewnątrz urzędu. Przecież pracownicy (w tym prezydent i jego zastępcy) otrzymują określone wynagrodzenia, z których powinno wynikać świadczenie pracy w określonym obszarze, zgodnie z kompetencjami.
„W związku z zapisem w projekcie budżetu miasta na rok 2023, rozdz. 75095, pkt. 15. „Polityka komunikacji wewnętrznej Urzędu oraz miejskich jednostek organizacyjnych", miasto zabezpieczyło na ten cel 100.000 zł, dlatego poprosiłem o wskazanie pozycji, na które owe środki są przeznaczane lub zostaną przeznaczone w 2023r. Oraz na czym polega „polityka komunikacji wewnętrznej Urzędu oraz miejskich jednostek? Kto zajmuje się pracą nad ww polityką? - mówi Bełbot.
Okazuje się, że dialogowanie pracowników Urzędu Miasta Gdyni nadzoruje specjalnie do tego powołane biuro.
I tak okazuje się, że w gdyńskim ratuszu wewnętrzna komunikacja musi być obwarowana oddzielną, samodzielną komórką urzędniczą, która „podsłuchuje” wszystkich. No może z wyłączeniem samego prezydenta miasta.
„W odpowiedzi na Pańską interpelację w sprawie polityki komunikacji wewnętrznej Urzędu Miasta Gdyni oraz miejskich jednostek organizacyjnych informuję, iż ww. polityką zajmuje się Biuro ds. Komunikacji Wewnętrznej (SWK) - funkcjonujące jako samodzielny referat UMG, którego pracą kieruje kierownik - Paweł Marszałkowski. W Biurze ds. Komunikacji Wewnętrznej, poza kierownikiem, pracują dwaj podinspektorzy. Wszyscy z ww. pracowników zostali wyłonieni w ramach rekrutacji wewnętrznej i przeniesieni z poprzednich stanowisk, dzięki czemu liczba etatów nie uległa zwiększeniu.” - udzielając odpowiedzi na interpelację Marcina Bełbota informuje wiceprezydent Marek Łucyk.
Komórka odpowiada za politykę komunikacji wewnętrznej urzędu oraz miejskich jednostek organizacyjnych, a w szczególności za:
• tworzenie i koordynację jednolitej strategii komunikacji wewnętrznej urzędu;
• realizację działań komunikacyjnych urzędu, w tym: przygotowywanie komunikatów, tworzenie materiałów audiowizualnych, prowadzenie profili urzędu w social mediach informujących o pracy urzędu, rekrutacji itd.;
• wspieranie działań komunikacyjnych i marketingowych komórek organizacyjnych urzędu oraz miejskich jednostek organizacyjnych;
• wdrażanie w urzędzie zasad informacyjno-komunikacyjnych zgodnych z ustawą o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz opracowanym przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot „Standardem Minimum na Rzecz Osób z Niepełnosprawnościami i Otoczenia" w zakresie komunikacji wewnętrznej.
W minionym roku Biuro ds. Komunikacji Wewnętrznej realizowało szereg zadań i projektów m.in.:
• koordynowało prace i procesy związane z wdrażaniem struktur komunikacji wewnętrznej Urzędu Miasta Gdyni oraz miejskich jednostek organizacyjnych;
• we współpracy z Wydziałem Kadr i Szkoleń realizowało działania związane z wdrażaniem procesów ułatwiających pracownikom Urzędu Miasta Gdyni proces onboardingu i funkcjonowanie w strukturach, dzięki rozwiązaniom usprawniającym komunikację
• na bieżąco realizowało działania komunikacyjne urzędu. W ramach zadania przygotowywano m.in. komunikaty tekstowe oraz materiały w formie foto i wideo;
• jednym z zadań biura było również wspieranie działań komunikacyjnych i marketingowych komórek organizacyjnych urzędu oraz miejskich jednostek organizacyjnych, w szczególności Gdyńskiego Centrum Sportu — co za tym idzie: relacjonowanie i opisywanie wydarzeń sportowych i rekreacyjnych organizowanych w Gdyni, czego efektem są materiały audiowizualne stanowiące relacje z ww. wydarzeń;
• kontynuowano działania zapoczątkowane w latach poprzednich związane z wdrażaniem w urzędzie zasad informacyjno-komunikacyjnych zgodnych z ustawą o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz opracowanym przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot „Standardem Minimum na Rzecz Osób z Niepełnosprawnościami i Otoczenia" w zakresie komunikacji wewnętrznej;
• przeprowadzono szereg działań związanych z organizacją wydarzeń w ramach działalności Urzędu Miasta Gdyni. Do istotnych zadań należało również przygotowywanie informacji dla mieszkańców związanych z funkcjonowaniem urzędu.
„Zabezpieczone w budżecie na rok 2023 środki, są przeznaczane m.in. na zakup sprzętu elektronicznego (takiego, jak np. aparat fotograficzny) niezbędnego do realizacji zadań czy zakup oprogramowania lub licencji umożliwiających wdrażanie innowacji komunikacyjnych, dzięki których Urząd Miasta Gdyni może stawać się miejscem bardziej nowoczesnym i tym samym bardziej przyjaznym pracownikom oraz odwiedzającym go mieszkańcom.” - dodaje Łucyk.
* * *
I kolejne tysiące są zabierane mieszkańcom na przykład z komunikacji... miejskiej, czy parkingów. I tak miasto, a raczej jego obsługa jest coraz droższa, a mieszkańcy coraz bardziej drenowani.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz