W listopadzie można przysyłać zgłoszenia do najbardziej świątecznego konkursu w Gdyni: „Na najlepiej zaprojektowany szyld i najciekawiej zaaranżowaną witrynę świąteczną Gdynia 2024”.
Celem konkursu jest budowanie świadomości marki miasta Gdyni poprzez podnoszenie jakości estetycznej przestrzeni publicznej, w tym profesjonalnego projektowania informacji wizualnej.
"Ważne dla nas jest promowanie pozytywnych rozwiązań w zakresie planowania i komponowania szyldów reklamowych oraz aranżacji witryn sklepowych zgodnie z obowiązującą Uchwałą Krajobrazową i zasadami ochrony konserwatorskiej. Przekłada się to na bezpośrednie korzyści dla przedsiębiorcy oraz wspólnej przestrzeni miejskiej. Poszerzanie świadomości społeczeństwa w zakresie skuteczności estetycznie zaprojektowanej reklamy i właściwie zakomponowanej witryny sklepowej jest procesem, który trwa i należy go kontynuować. Gdynia ma dobre wzorce historyczne w tej kategorii a niezwykłe modernistyczne wzornictwo przejawia się na wszystkich płaszczyznach rozwoju miasta." – podkreślają organizatorzy.
Prekursorem konkursu na najlepiej zakomponowaną witrynę sklepową w Gdyni był w roku 1934 r. Związek Pracy Obywatelskiej Kobiet, który przy współudziale Towarzystwa Kupców Samodzielnych i pod protektoratem prezesa Izby Przemysłowo-Handlowej i dyrektora Polskarobu ogłosił konkurs na najpiękniejsze i najlepiej oświetlone okno wystawowe w Gdyni. W konkursie udział wzięło 43 właścicieli firm handlowych.
„U kupców dekorujących swe okna wrzała przez kilka dni praca – każdy chciał godnie stanąć do tej szlachetnej rywalizacji.”
Aktualnie miasto Gdynia ogłasza 3. edycję konkursu. Druga edycja odbyła się w 2014 roku. Warunki udziału w Konkursie Propozycje do miana najlepszego szyldu i/lub najciekawiej zaaranżowanej świątecznej witryny sklepowej mogą zgłaszać właściciele szyldów, pracownicy sklepów, właściciele nieruchomości, na której są usytuowane szyldy oraz mieszkańcy i goście odwiedzający Gdynię.
Propozycje najlepszych szyldów i witryn sklepowych w formie fotografii szyldu lub witryny wraz z opisem lokalizacji (adresu) należy: przesłać pocztą elektroniczną (najlepiej w formacie JPG, TIF, PDF) na adres: [email protected] lub wysłać pocztą na adres: Biuro Plastyka Miasta, ul. 10 Lutego 24 Gdynia lub w formie papierowej: zgłoszenie oraz zdjęcia (format 10 x 15 cm lub 13 x 18 cm) z dopiskiem na kopercie „NA NAJLEPIEJ ZAPROJEKTOWANY SZYLD I NAJCIEKAWIEJ ZAARANŻOWANĄ WITRYNĘ ŚWIĄTECZNĄ 2024”.
W przypadku pytań dotyczących warunków Konkursu, osobą upoważnioną do udzielania odpowiedzi jest Aleksandra Regulska.
Zgłoszenia można składać mailem na adres [email protected] lub osobiście w siedzibie Plastyka Miasta pod adresem ul. 10 Lutego 24, Gdynia, tel. 58 668 83 44. Konkurs startuje 1.11.2024 r.
Termin przyjmowania propozycji na najlepszy szyld i/lub witrynę sklepową upływa 30.12.2024 r. Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest na styczeń 2025.
W czasie uroczystego wręczenia nagród odbędzie się debata dotycząca jakości wzornictwa szyldziarskiego oraz nowych trendów we współczesnej reklamie.
Główna nagroda za najlepszy szyld to 5 tys. zł. Taka sama nagroda czeka na właściciela najciekawiej zakomponowanej witryny świątecznej.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz