Zamknij

PKP Intercity: w okresie wakacyjnym będziemy przewozić 300 tys. pasażerów dziennie. Czy w Gdyni znów padnie rekord?

20:33, 14.06.2024 PAP Aktualizacja: 20:33, 14.06.2024
Skomentuj PAP PAP

Jak przekazała spółka, w okresie od stycznia do maja br. pociągi PKP Intercity przewiozły blisko 30 mln pasażerów. To o 5 mln więcej niż w analogicznym okresie w 2023 roku.

Przewozy pasażerskie w Gdyni

Dworzec PKP Gdynia Główna od wielu lat jest w ścisłej krajowej czołówce. Wynika to między innymi z tego, że województwo pomorskie jest drugim w kraju (po mazowieckim) w aspekcie liczby pasażerów korzystających z kolei na terenie województwa. W 2022 roku przez Pomorze pociągami przejechało 63,6 milionów pasażerów [grafika poniżej].

W 2021 roku gdyński dworzec gościł 8,37 miliona pasażerów, natomiast w 2022 już 13,41 mln. Według analiz rok obecny może być jeszcze bardziej "tłoczny".

Dziennie (dobowo) na dworcu Gdynia Główna wsiada, wysiada lub przesiada się 36,745 pasażerów. W ciągu godziny na peronach dworca zatrzymuje się 19 składów pasażerskich.

* * *

Pociągi PKP Intercity przewożą obecnie średnio 200 tys. pasażerów dziennie, w okresie wakacyjnym będzie to 300 tys. - poinformowało w czwartek PKP Intercity. Przewoźnik dodał, że w ciągu dwóch lat najstarsze lokomotywy w taborze spółki zostaną wycofane.

"Naszym największym celem krótkoterminowym jest poprawa dostępności liczby miejsc w pociągach. To jest obecnie nasza największa bolączka" - powiedział podczas czwartkowego spotkania z dziennikarzami prezes zarządu PKP Intercity Janusz Malinowski. Dodał, że spółka szacuje, że w lipcu i sierpniu przewiezie 16 mln pasażerów.

Jak wynika z wyliczeń spółki, PKP Intercity aktualnie przewozi dziennie 200 tys. pasażerów, a w sezonie wakacyjnym liczba ta może wzrosnąć do 300 tys. "Celem PKP Intercity jest wdrożenie takich rozwiązań, aby umożliwić jak najbardziej komfortową podróż, przy prognozowanych wzrostach liczby podróżnych" - wyjaśniono w komunikacie PKP Intercity.

Dodano, że 40,6 proc. wagonów należących do PKP Intercity jest niedostępnych do eksploatacji i część z nich zostanie zezłomowana. To samo tyczy się lokomotyw (28,7 proc.), oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) (17,4 proc.).

Jak przyznał Malinowski, do wielu opóźnień pociągów dochodzi z winy spółki. "Najczęściej dzieje się tak przez awarie lokomotyw, dlatego w ciągu następnych dwóch lat najstarsze lokomotywy, takie jak EU07, czy EP07 zostaną wycofane i sprzedane" - poinformował.

Zapowiedział, że w przyszłości pociągi kategorii TLK, w tym ośmioosobowe przedziały również znikną z polskich torów, lecz data wycofania nie jest jeszcze znana.

PKP Intercity poinformowało w maju, że w sezonie wakacyjnym będzie uruchamiać każdego dnia średnio 454 pociągi. To o 31 więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. "Większa liczba połączeń pozwoli podróżnym komfortowo dotrzeć do popularnych kurortów wypoczynkowych nad morzem i w górach" - tłumaczyła spółka.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. (PAP)

fos/ mmu/

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%