Zamknij

Orlen idzie w nowy biznes. Chce sprzedawać...

18:00, 14.06.2024 Źródło: businessinsider.com.pl
Skomentuj Fot. Jacek Halicki, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons Fot. Jacek Halicki, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Polski gigant energetyczny Orlen, znany głównie z działalności w sektorze rafineryjnym i petrochemicznym, postanowił rozszerzyć swoją ofertę o kolejny segment rynku. Tym razem firma zamierza wkroczyć na rynek kawowy, tworząc własną markę kawy ziarnistej.

Orlen, do którego należą już m.in. lokalne gazety, kioski czy automaty paczkowe, teraz zamierza zaskoczyć swoich klientów nową inicjatywą. Firma ogłosiła zapytanie ofertowe, na które potencjalni dostawcy mogą odpowiadać do 27 czerwca.

Orlen szuka dostawców kawy

Celem zapytania ofertowego jest dogłębna analiza rynku kawy ziarnistej, a także nawiązanie współpracy z ekspertami z branży kawowej. Orlen chce zdobyć cenne informacje na temat preferencji konsumentów i trendów rynkowych, co pozwoli na precyzyjne dostosowanie oferty do potrzeb klientów.

Sprzedaż w punktach detalicznych

Orlen planuje sprzedaż kawy ziarnistej w swoich licznych punktach sprzedaży detalicznej. W dokumentach postępowania zaznaczono, że oferty mogą obejmować dostawy ziaren kawy w opakowaniach o wadze 1 kg oraz 250 g, które będą dostarczane do jednego centralnego magazynu dla stacji paliw Orlen w Polsce.

Obecnie Orlen prowadzi sprzedaż kawy na ponad 1900 własnych stacjach paliw, będąc liderem w tej kategorii wśród sieci stacji paliw w Polsce.

Tak będą wybierać dostawcę

"Proces wyboru dostawcy będzie przebiegał w dwóch etapach: ocena kryteriów formalnych, a następnie ocena kryteriów technicznych i handlowych wraz z analizą złożonych ofert. Planowane są spotkania negocjacyjne z dostawcami, którzy spełnią wymagania formalne i techniczne" - podaje Business Insider Polska.

Ekspansja Orlenu na różne sektory

Orlen to nie tylko rafinerie i stacje paliw, ale także rozwijający się segment wydobycia węglowodorów, ropy i gazu, segment petrochemiczny oraz odnawialnych źródeł energii. Firma posiada również ambitne plany dotyczące uruchomienia małego reaktora jądrowego SMR do 2030 roku.

Wejście na rynek kawowy to kolejny krok w kierunku zróżnicowania oferty, co ma na celu sprostanie zmieniającym się potrzebom konsumentów.

(Źródło: businessinsider.com.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%