- Przyszłość CPK wyjaśni się w czerwcu - tak o ewentualne budowie hubu lotniczego i sieci kolei powiedział premier Donald Tusk. Co to oznacza? Jesteśmy bliżej czy dalej realizacji projektu?
Wtorkowe wydanie "Pulsu Biznesu" informowało, że premier Tusk w środę (5 czerwca) przedstawi swoją decyzję w sprawie Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK). W artykule napisano, że szef rządu potwierdzi plan budowy lotniska oraz sieci kolei, jednak z pewnymi zmianami w harmonogramie realizacji, który miałby zostać przesunięty na lata 2032-2035.
Dziś (5 czerwca) premier Tusk został zapytany o przyszłość CPK. Jak się okazuje deklaracja, co do realizacji przedsięwzięcia jednak nie padła.
- Pełna prezentacja przyszłości, nie tego skrótu CPK, tylko przedsięwzięć kolejowych, lotniczych, lotniskowych w Polsce, będzie przedstawiona w szczegółach jeszcze w czerwcu - odpowiedział premier.
Dodał także, że odpowiedzialni ministrowie przygotowują szczegółowe plany, które zostaną przedstawione opinii publicznej.
- Odpowiedzialni za to ministrowie wiedzą, że w czerwcu opinia publiczna, wszyscy zainteresowani poznają nasze plany i to w szczegółach, w detalach , tak żebyście państwo zobaczyli wszystko jak pod mikroskopem, jaka przyszłość czeka tę inwestycję - podkreślił.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą a Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Zlokalizowane około 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze około 3 tys. ha, lotnisko w pierwszym etapie miało obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie. Projekt obejmuje również inwestycje kolejowe, umożliwiające przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie maksymalnie 2,5 godziny.
Pełne szczegóły dotyczące przyszłości CPK mają zostać przedstawione w nadchodzących tygodniach, co pozwoli na dokładne zapoznanie się z planami rządu dotyczącymi tej kluczowej inwestycji.
0 0
Czyli na Święty Nigdy.
Piłat umywa ręce...
Jak Tusk na infrastrukturze się zna, niech zilustruje niesławna decyzja z roku 2014, tuż przed brukselską eskapadą. Dla spostrzegawczych, czy widzicie schemat?
Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane. Dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich.
Tak samo traktowane są kolejne podejścia do *drogi czerwonej*. Odmówić nie można, to się włącza obstrukcja...
A w tym samym czasie na południu powstaje droga za drogą. Włącznie z nikomu potrzebną *zakopianką*... 20:07, 07.06.2024