Zamknij

„Wsparcie i rozwój kompetencji kluczowych uczniów Szkół Podstawowych w Gminie Żukowo”

11:38, 29.03.2025 Aktualizacja: 11:48, 29.03.2025
Skomentuj

Gmina Żukowo wraz z Partnerami: Nowa perspektywa Anna Steffke i Kaszubskie Towarzystwo Sportowo-Kulturalne realizuje projekt „Wsparcie i rozwój kompetencji kluczowych uczniów Szkół Podstawowych w Gminie Żukowo”.

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).

Całkowita wartość projektu wynosi 1 278 407,16 PLN, w tym dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej stanowi 85%, tj. 1 086 646,08 PLN oraz 5% ze środków Budżetu Państwa, tj. 63 920,36 PLN.

Celem projektu jest podniesienie jakości edukacji szkolnej poprzez wyrównanie deficytóww rozwoju kompetencji kluczowych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów.

Projekt skierowany jest do grupy 560 uczniów (284dz/276chł) objętych edukacją szkolnąw 6-ciu Szkołach Podstawowych w Gminie Żukowo oraz 31 nauczycieli/nauczycielek zatrudnionych w danych szkołach.

Działania projektowe realizowane będą w Szkole Podstawowej w Leźnie, Przyjaźni, Skrzeszewie, Miszewie, Niestępowie oraz w Szkole Podstawowej nr 1 w Żukowie.

Zadania przewidziane do realizacji w projekcie:

Przeprowadzenie prac remontowo-adaptacyjnych w celu utworzenia pracowni biologicznej w SP nr 1 w Żukowie;

Zakup mebli, wyposażenia i pomocy dydaktycznych do pracowni biologicznej w SP nr 1;

Zakup mebli i wyposażenia pracowni komputerowej w SP Leźno;

Zakup narzędzi dydaktycznych do pracowni biologicznej w SP Przyjaźń;

Zakup wyposażenia do sześciu szkół podstawowych na zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe, kompetencje biologiczne i przyrodnicze oraz kompetencje społeczne;

Szkolenie dla nauczycieli w zakresie edukacji matematyczno-cyfrowej dla klas 1-3i 4-7 według modelu STEM;

Szkolenie dla nauczycieli w zakresie rozwijanie predyspozycji przyrodniczych uczniów klas 1-3 i 4-7 poprzez wykorzystanie metod eksperymentu i projektu;

Szkolenie dla nauczycieli w zakresie wsparcia uczniów z trudnościami w określeniu swojej ścieżki edukacyjno-zawodowej oraz w zakresie rozwijania kompetencji społecznych;

Zajęcia dla uczniów klas 1-3 i 4-7 z trudnościami w rozwoju kompetencji matematyczno – cyfrowych;

Zajęcia dla uczniów klas 1-3 rozwijające zainteresowania i predyspozycje do nauk przyrodniczych oraz zajęcia biologiczno-przyrodnicze dla uczniów klas 4-7;

Zajęcia wspierające dla uczniów z trudnościami w określaniu swoich celów edukacyjno-zawodowych oraz rozwoju kompetencji społecznych.

Zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie Partner odpowiedzialny będzie za realizację szkoleń dla nauczycieli i przeprowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów.

Planowane efekty projektu:

  • objęcie wsparciem 560 uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowychi edukacyjnych uczęszczających do 6 – ciu szkół podstawowych objętych projektem;
  • objęcie wsparciem 31 nauczycieli/nauczycielek zatrudnionych w SP;
  • objęcie doradztwem zawodowym 140 uczniów uczęszczających do SP objętych projektem;
  • podniesienie kompetencji u co najmniej 477 uczniów biorących udział w zajęciach dodatkowych zrealizowanych w ramach projektu;
  • podniesienie kompetencji u co najmniej 27 nauczycieli biorących udział w szkoleniach zaplanowanych do realizacji w projekcie;
  • objęcie wsparciem co najmniej 7 uczniów z krajów trzeciego świata/obcego pochodzenia/należących do mniejszości, w tym społeczności marginalizowanych, uczęszczających do SP objętych wsparciem.

Miejsca realizacji projektu będą zapewniały dostępność dla osób z niepełnosprawnościami i osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjno-rozwojowymi.

Informacje o realizowanym projekcie można uzyskać w Szkołach Podstawowych objętych projektem.

Planowany okres realizacji projektu: 2024-09-02 – 2027-03-31.

 

#FunduszeEuropejskie

 

(Mariusz Sieraczkiewicz za: żukowo.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%