W Szkole Podstawowej nr 44 w Gdyni powstał wyjątkowy projekt edukacyjny. To interaktywna piaskownica, która reaguje na ruch i pokazuje dzieciom różne formy ukształtowania terenu. Zmiana położenia piasku jest rejestrowana przez kamerę 3D.
Interaktywna piaskownica znajduje się w świetlicy Szkoły Podstawowej nr 44 (Obłuże, ul. Sucharskiego 10) i od początku cieszy się sporym zainteresowaniem wśród uczniów. Dzieci mogą formować różne kształty – usypywać góry, formować doliny, kopać jeziora. Piasek jest doskonałym materiałem pozwalającym rozwijać wyobraźnię i twórczą aktywność, zapewniając jednocześnie wrażenia dotykowe, przekładające się na zdolności motoryczne, percepcję dotykową i koordynację ręka-oko.
Dzięki takim sensorycznym zabawom, uczniowie mogą szybciej przyswoić wiedzę i poznać podstawowe zagadnienia z zakresu geografii i geologii.
Z inicjatywą stworzenia piaskownicy wyszła nauczycielka świetlicy, Paulina Ziep. Dzięki wsparciu męża i kadry pedagogicznej udało się zaprojektować i stworzyć projekt od podstaw. Używając dostępnych pod ręką materiałów nie tylko zredukowano koszt, ale udowodniono, że dzięki determinacji i kreatywności każdy jest w stanie stworzyć ciekawy i wartościowy projekt.
– Nasza świetlica jest miejscem, w którym wykorzystujemy nowe technologie. Ułatwiają one dzieciom poznawanie świata poprzez metody aktywizujące. Pomysł stworzenia interaktywnej piaskownicy zrodził się po przeczytaniu artykułu o innej szkole, która promowała u siebie w placówce taki sprzęt. Pomyślałam, dlaczego by nie spróbować zbudować takiej piaskownicy samemu – mówi Paulina Ziep, nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 44 w Gdyni.
Na całą konstrukcję składa się z kilka elementów: rzutnik cyfrowy, który wyświetla obraz na powierzchni piaskownicy, czujnik ruchu wykrywający zmiany na powierzchni piasku, laptop z niezbędnym oprogramowaniem oraz dodatkowymi grami edukacyjnymi i oczywiście piasek w drewnianej skrzyni.
– Interaktywna piaskownica to połączenie nowoczesnej projekcji interaktywnej z tradycyjną zabawą w piaskownicy. Przesypując piasek możemy zmieniać rzeźbę terenu, a za pomocą jezior, gór, wulkanów i dolin stworzyć wymarzone miejsce na Ziemi – podkreśla Andrzej Bodnar, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 44 w Gdyni. – Uczniowie przyjęli ten prezent na Mikołajki z wielką radością i entuzjazmem. Pozwalające rozwijać wyobraźnię i twórczą aktywność pomysły uczniów nie mają granic. Poprzez zabawę poznają pojęcia związane z geografią, geologią i hydrologią. Piaskownica ułatwia czytanie mapy topograficznej, przybliża znaczenie linii konturu, działów wodnych, a nawet topnienie pokrywy śnieżnej na szczytach gór – dodaje.
Na tym nie koniec. Już teraz szkoła zapowiada, że w planach jest stworzenie wirtualnego laboratorium chemicznego.
GALERIA PONIŻEJ>>>
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz