Prezentacja symulatora jazdy lokomotywy Griffin odbyła się w poniedziałek na terenie Zakładu Północnego PKP Intercity w Gdyni. Jak podkreśliło w komunikacie biuro prasowe spółki, jest to pierwsza taka inwestycja w północnej części Polski.
W czerwcu rozpoczną się szkolenia maszynistów z Trójmiasta na najnowocześniejszym symulatorze jazdy lokomotywy Griffin - poinformowało w poniedziałek PKP Intercity. Jest to pierwszy symulator spółki zlokalizowany w północnym obszarze kraju.
"Dotychczasowe szkolenia dla maszynistów odbywały się głównie na warszawskim symulatorze, który został oddany do użytku w 2015 roku. Dzięki nowemu urządzeniu, spółka będzie w stanie zwiększyć liczbę szkoleń prowadzonych we własnym zakresie, a maszyniści będę mieli okazję utrwalać wiedzę i praktyczne umiejętności na symulatorze lokomotywy Griffin" - wyjaśniło PKP Intercity.
Lokomotywy Griffin zostały wyprodukowane przez nowosądecki Newag, który w ramach zawartej umowy w grudniu 2023 roku na dostawę 46 lokomotyw elektrycznych, jest odpowiedzialny również za dostarczenie symulatora do Zakładu Północnego PKP Intercity w Gdyni.
"Podwykonawcą dla Newag w zakresie budowy i dostawy symulatora jest polska firma Autocomp Managament ze Szczecina. Wartość inwestycji wynosi ponad 5 mln zł. Symulator jest częścią projektu zakupu 46 lokomotyw, którego wartość wynosi 846 mln zł. Zakup lokomotyw jest współfinansowany ze środków UE, pozyskanych z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO)" - podała spółka.
Symulator składa się z dwóch stref: w pierwszej znajduje się ruchoma platforma z kabiną imitującą lokomotywę Griffin, w drugiej umiejscowione zostało stanowisko dla maszynisty instruktora, który zarządza pracą urządzenia, układa indywidualny scenariusz jazdy i obserwuje osobę szkoloną na ekranie monitora.
Kierownik projektu firmy Autocomp Arkadiusz Kozaczuk wskazał, że maszyniści będą szkolić się na ponad 5 tys. km tras z głównych odcinków linii kolejowych w kraju.
"Warto dodać, że sama kabina symulatora oddaje w 100 proc. dynamikę jazdy. Poprzez wykorzystanie układu ruchu zintegrowanego z modelem dynamiki pojazdu, w czasie jazdy kabina przechyla się w sześciu stopniach swobody imitując ruchy pojazdu np. podczas rozjazdów lub na łukach" - zauważył Kozaczuk.
PKP Intercity przekazało, że pierwsze szkolenia maszynistów na nowym symulatorze w Gdyni rozpoczną się w czerwcu. (PAP)
dsok/ mmu/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz