Zamknij

Samorządowcy zarobią więcej. A ile w 2020 roku zarobili włodarze Gdyni?

11:32, 12.05.2021 Aktualizacja: 12:38, 12.05.2021
Skomentuj Fot. PAP/Wojciech Pacewicz Fot. PAP/Wojciech Pacewicz

Zmianę wynagrodzenia zasadniczego nawet 36 tys. pracowników samorządowych przewiduje projekt nowego rozporządzenia, który ukazał się w RCL. Publikujemy projekt wraz z tabelą minimalnego wynagrodzenia zasadniczego ustalonego w kategoriach zaszeregowania.

Według oświadczeń majątkowych włodarze Gdyni w 2020 roku zarobili:

  • Prezydent Wojciech Szczurek - 134.973,10 zł (praca w Urzędzie Miasta)
  • Bartosz Bartoszewicz - Wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia: 152.342,37 zł (praca w Urzędzie Miasta), 44.560,80 zł (Rada Nadzorcza Eko-Doliny)
  • Katarzyna Gruszecka-Spychała - Wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki: 151.287,73 zł (praca w Urzędzie Miasta), 51.399,81 zł (Rada Nadzorcza PEWIK), 17.756,08 zł (renta rodzinna), 524,88 zł (zasiłek z ubez. społ.)
  • Michał Guć - Wiceprezydent Gdyni ds. innowacji: 152.115,32 zł (praca w Urzędzie Miasta),  572,00 zł (Fundacja "Instytut na Rzecz Demokracji"), 625,00 zł (prawa autorskie IPN), 4.700,00 zł (wynajem części mieszkania), 36.342,00 zł (czł. zarządu w Komunalnym Związku Gmin "Dolina Redy i Chylonki")
  • Marek Łucyk - Wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju: 154.869,72 zł (praca w Urzędzie Miasta),  52.058,15 zł (Rada Nadzorcza Agencja Rozwoju Gdyni), 18.000,00 zł (wynajem mieszkania)
  • Rafał Klajnert - sekretarz gminy Miasto Gdynia: 151.239,81 zł (praca w Urzędzie Miasta), 45.500,01 zł (Rada Nadzorcza Agencji Rozwoju Gdyni), 4.950,00 zł (wynajem nieruchomości)
  • Krzysztof Szałucki - skarbnik gminy Miasto Gdynia: 159.956,88 zł (praca w Urzędzie Miasta),  50.159,95 zł (Rada Nadzorcza OPEC), 9.948,72 zł (umowa zlecenie UG), 57,70 zł (prawa autorskie), 1.071,97 zł (inne).

Więcej oświadczeń tu: https://bip.um.gdynia.pl/2020-2,8223/oswiadczenia-majatkowe-2020,546613

* * *

W czwartek, 6 maja na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt nowelizacji rozporządzenia ws. wynagradzania pracowników samorządowych, którego najważniejszym celem jest uaktualnienie minimalnego poziomu wynagrodzenia samorządowców. 

Regulacja przewiduje – w odniesieniu do pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę – podwyższenie kwot minimalnego poziomu wynagrodzenia zasadniczego określonego w I Tabeli w załączniku nr 3 do rozporządzenia i ustalenie ich w wysokości: - 2 000 zł w I kategorii zaszeregowania (dotychczas 1 700 zł), - 3 300 zł w XXII (ostatniej) kategorii zaszeregowania (dotychczas 3 000 zł). 

Jak zaznaczono w uzasadnieniu projektu, minimalny poziom wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę określony w I Tabeli w załączniku nr 3 do rozporządzenia nie jest tożsamy z minimalnym wynagrodzeniem za pracę, określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 września 2020 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2021 r.

Minimalne wynagrodzenie za pracę nie ma charakteru jedynie wynagrodzenia zasadniczego. Jest to łączne wynagrodzenie pracownika za nominalny czas pracy w danym miesiącu, a więc poza wynagrodzeniem zasadniczym obejmuje również inne składniki wynagrodzenia i świadczenia pracownicze zaliczone do wynagrodzeń osobowych, w tym m.in. premie i dodatki, z wyjątkiem składników wymienionych w art. 6 ust. 5 ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tj. nagrody jubileuszowej, odprawy pieniężnej przysługującej pracownikowi w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy, wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych, dodatku do wynagrodzenia za pracę w porze nocnej oraz dodatku za staż pracy)” – czytamy w uzasadnieniu projektu. 

Dalej wskazano, że pracodawca samorządowy określa w regulaminie wynagradzania, m.in. szczegółowe warunki wynagradzania, w tym maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. 

„Zatem, mimo że projektowany w rozporządzeniu poziom minimalnego wynagrodzenia zasadniczego jest niższy (w kategoriach zaszeregowania I – XIX) od kwoty 2 800 zł, to pracodawca ma możliwość ustalenia wynagrodzenia pracownikom zatrudnionym w pełnym wymiarze czasu pracy, w taki sposób, aby jego wysokość nie była niższa od obowiązującej wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę” – zaznaczono w uzasadnieniu projektu. 

Projekt przewiduje także kilka zmian w katalogu stanowisk określonym w załączniku nr 3 do nowelizowanego rozporządzenia w II Tabeli: 

Chodzi m.in. o przeniesienie stanowiska starszy intendent do grupy stanowisk pomocniczych i obsługi w celu umożliwienia przeprowadzania awansu wewnętrznego ze stanowiska intendent oraz uzupełnienie dla stanowiska palacz c.o. wymagań kwalifikacyjnych w zakresie wykształcenia o możliwość posiadania wykształcenia podstawowego, a także uzupełnienie katalogu stanowisk o stanowiska kierowca-operator maszyn specjalnych oraz kierowca ciągnika.

Z szacunków resortu rozwoju, pracy i technologii wynika, że ok. 36 tys. pracujących w samorządach skorzystało na podniesieniu płacy minimalnej. Dlatego w ocenie skutków regulacji przyjęto taką liczbę pracowników, których wynagrodzenie ulegnie zmianie z tytułu podwyższenia minimalnego wynagrodzenia zasadniczego.

mp/

(PAP/Mariusz Sieraczkiewicz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%